2010年2月19日星期五

古有華山論劍,今有康山論辣 (聯記川王涼粉)

星期五,一號熱帶氣旋警報生效,天色一片灰蒙蒙,空氣甘極差。在這濕熱天氣,一頓麻辣宴可是一場及時雨,皆因適量嘅麻辣食品可以促進血液循環,並可以驅除困在身體裡嘅濕毒。


舅仔介紹嘅呢間舖頭位於紅磡區,老闆娘係四川人,每逢月底都會關舖,親自到四川辦貨。究其原因,係因為香港天氣比較潮濕,乾貨香料容易變壞,唔適宜儲存太多。

要預備六人份量嘅食物,點了八款唔同程度嘅辣物打包回康山外家食用。其實所謂八款,當中嘅豬、牛、魚、雞都係以同樣嘅香料泡製,只是辣嘅程度不同。由於各人嘅嗜辣程度不同,八樣餸由小辣至大辣。食濃味嘅食物,當然要由淡入濃嘅次序進食啦!

小辣類:

涼伴木耳 - 係咁多餸之中最唔辣嘅一味,亦係太座能承受嘅最大辣度。木耳爽脆帶點冰涼。辣度係極之輕微,但足以令沈睡了嘅味蕾稍為睜開惺忪嘅眼睛,消化系統亦因為木耳輕微嘅酸甜味而進入作戰狀態;


川椒皮蛋 – 辣度與木耳差不多,辣得嚟有一種清新嘅感覺,不過太座是無福消受了。皮蛋絕對係靚貨色,皆因隻隻都係溏心蛋,外邊剔透,蛋黃軟綿綿,筆者一連吃了幾口;


蒜泥白肉 – 此餸之辣非來自辣椒,而係新鮮蒜頭嘅辣味。此菜嘅製作十分出色,比起大部分一流食府所造的還好。白肉切成薄片,肥瘦比例適中,吸受了蒜泥嘅香辣及其他香料嘅麻辣,肉質可口鬆化,是一定要食嘅菜色。

中辣類:

經過小辣類嘅熱身之後,進入中辣食物。太座最早棄權,外父食中辣食品亦顯得有點吃力。舅仔及姨仔還可以跟得上步伐,筆者與外母仍面不改容。


夫妻肺片 – 以牛心、牛肺、等內臟薄切而成,再以紅油、辣椒、花椒、麻仁、胡椒粉、芹菜、芫荽等伴食。切成薄塊,方便易食,肉質也爽脆;



麻辣口水雞 – 同樣地以前文所講嘅配料泡製。用了新鮮雞肉,無論係雞腿抑或係雞胸,入口都十分嫩滑。至於有否鮮雞味,老實說,在中辣嘅環境下要食得出一點也不易;


毛血旺 – 據網上說法,正宗嘅毛血旺係以鴨血紅為主菜,豬紅也是十分普遍嘅做法。此店用了豬紅,除此之外,還有牛扒葉、大腸、豬皮等,辣油底還有芽菜、粉絲等索味食物。由於香料十足,頗有麻辣勁,再吃底下嘅粉絲,盡得精華,不過味道偏鹹。至於點解咁鹹,容後再談。

大辣類:

戰至此,味蕾全開,要挑戰大辣食物了。筆者開始感到吃力,毛孔、汗腺亦全開,食得痛快淋漓。外母則依然自得其樂,揮灑自如。


泡椒鳳爪 – 外表白雪雪,一如普通鹽水雞腳,令人毫無防範。殊不知被外表欺騙了。一入口,一股帶清新嘅辣味湧至,大出意料之外,少一點定力都會被此突如其來嘅辣味擊倒。筆者稍嫌雞腳可食用部份太少,唔夠過癮;


水煮魚 – 全晚嘅高潮在此。單以顏色論,此菜係眾多餸之中顏色最鮮紅。辣度非同小可,其刺激感係硬生生的、直接的加諸味覺感官上。用了什麼魚,以筆者耐辣嘅功力,恕難分辨。不過,從魚骨嘅數目,相信係淡水魚了。魚肉十分嫩滑,肉質層次分明。嗜辣的,此菜不可錯過。

正當筆者食得面紅耳熱、開始抵受不了嘅時候,瞥見蒜泥白肉下有數條青瓜。即時便吃了兩條。青瓜盡吸蒜泥香味,入口即有一股冰涼感覺,驅走之前殘留在舌尖上嘅辛辣感覺。所以話,青瓜幾時都係唔食得辣嘅人士嘅朋友。

六個人之中,以筆者及外母最耐辣。大家都發現每逢食川菜,都會覺得辣後嘅味道偏鹹,大感不解。大家討論一番,得出兩個結論,其一係味覺經麻辣洗禮之後,對食物嘅鹹度特別敏感;其二係川菜味濃,本偏鹹,以平衡辣味。至於孰是孰非,不得而知了。

老闆係性格巨星,在炎熱天氣,火氣可能會比較猛。輪候時間有時都幾耐,不過是值得等的。筆者建議外賣打包,因現場只有幾張枱,半露天,冇空調,大熱天時都幾辛苦。

價錢十分超值,八款餸菜都係三百幾蚊,平均每道菜四十幾。

味道:4 (以5分最高)
環境:2
服務:3
衛生:2
價錢:4

用餐日期:2009年7月10日

地址:紅磡黃埔街1號地下

沒有留言:

發佈留言

Related Posts with Thumbnails