2009年12月29日星期二

差別就是那兩杯水 (Pizza Express)

星期三,與一班朋友預祝聖誕節。因早前嘅安排有點倉卒,幾間心儀嘅食府都爆滿,幸好太座呢一期想食薄餅,在眾多連鎖薄餅店中,Pizza Express可謂表表者。

預訂了七個座位,亦強調有大肚婆在其中,需要大一點的空間,結果只是安排了近窗嘅圓枱。一來位置小,不方便太座出入,二來枱嘅面積實在太細了,直徑大約只有一米,那能容得下七份餐具及菜色呢!友人與店員一番交涉,不得要領,也只好硬著頭皮坐下去。及至餐廳經理察覺安排不善,才安排一張長枱。

大家參與了點菜環節,各自點了心頭好,首先出場是麵包類前菜。



焗四色芝士麵包($49),是將一份蒜蓉包,鋪上四種芝士,包括 gorgonzola、emmental、gouda及 mozzarella 一起烘焗。所以食落既有芝士嘅乳酪香,也有mozzarella 嘅藕斷絲連。要分得出味道是那款芝士,筆者尚未有這般嘴尖,麵包烘得鬆軟可口,倒是無容置疑的。



牛油果雞肉焗麵包條($56)除了雞肉及牛油果外,麵包上還可以找到車厘茄。此配搭對筆者嚟講是頗「特別」的,特別在配料與麵包有點格格不入。食起上嚟亦幾論盡,經常是天一半、地一半,料有料食,包有包食嘅情況。



反而伴隨著沙律嘅焗麵包球,簡簡單單的,沒有什麼配料,光是蘸上一些牛油,又或者是香草汁/蕃茄醬,已經很美味了。




沙律點了兩款,前者是牛油果雞肉沙律($105)。同樣的配料,相比起焗麵包,將雞肉及牛油果造成沙律,效果是自然很多。牛油果肉軟腍香滑,生菜嘅爽甜及沙律菜嘅芳香,是不錯嘅配搭;雞肉凱撒沙律($102)嘅醬料份量剛好,不會令沙律太過酸。



最後一款前菜是焗蘑菇($68),在蘑菇上釀上mozzarella、白汁及香草汁,不能裹腹,但細細件容易入口,未待筆者拍照,大家已清了一半。入口感覺是濃郁嘅香草味及淡淡嘅芝士味,蘑菇始終不是菌王,其味道是比下去了。伴碟嘅焗麵包球更受歡迎,從圖中剩餘數量可知一二。



意粉類有點了三款,先是大蝦海鮮意粉($105),配料有蝦、蜆、青口及魷魚。筆者一向對海鮮嘅新鮮度比常人敏感,是晚除了魷魚以外,沒有吃下其他海鮮。魷魚肉幾爽口,味道淡薄;意粉煮得可算挺身,唯韌度不足,感覺是意粉本身嘅麵粉質素問題。



之後是白汁肉醬千層寬麵($105),層次做得分明,而且寬麵不是坊間一般煮得太軟,有足夠嘅韌度,切一格放在碟上,還能大致保留原先嘅層次;parmesan芝士味道濃郁,接著是蕃茄醬嘅酸甜,再下一層是肉醬嘅鮮美,繁花似錦,層出不窮,是不錯嘅水準。



意式野菌螺絲粉($105)用了意大利野菌加了一點松露油製成,螺絲粉軟韌度嘅控制比之前嘅意粉好,而且入口有菌香。大致相同嘅食材及配料,在Tuscany也試過,水準是兩碼子嘅事。沒有未入口已芳香撲鼻嘅松露香,也沒有porcini嘅濃郁菌香,這便解釋了為何前者索價幾乎只是後者嘅四份之一了。




打開門叫做Pizza Express,薄餅是少不了嘅選擇。先由馬上諾薄餅 La Marzano ($118)開始。配料有意大利肉腸、燈籠椒及紅洋蔥,是那波里薄餅底。餅底是鬆軟有餘,香脆不足。比印象中Pizza Express應有嘅水準差了。另一款是帕爾馬薄餅($130),特色是配料用上意大利風乾火腿,餅底加了迷迭香。火腿大概是風乾了九個月,故肉味呈淡香。餅底加了香料,入口味道更豐富,而且鬆脆度是預期嘅水準,比起前者無疑是傻勝了。




最後以甜品點綴,計有朱古力蛋糕($55)及芝士蛋糕($60),兩者皆有XTC gelato配襯,為是晚飯聚劃上句號。

整晚飯局,筆者只喝了兩杯水。第二杯水也是筆者出聲,店員才為筆者添加的。食至尾聲,其中一名店員以機械式的口吻問是晚食物是否滿意,眾人也只是「行貨」地點了點頭而已。沒有人性化嘅服務,只有公式的詢問客人意見是徒然。客人早已在心中留下了不能磨滅嘅分數。

是次人均消費是一百六十蚊,可算抵食之選。

味道:4 (以5分最高)
環境:3
服務:1
衛生:3
價錢:4

用餐日期:2009年12月23日

地址:太古太古城高安閣G517號舖

日式聖誕大餐 (本陣)

星期五,聖誕節,天氣灰暗。度過了一個寧靜嘅平安夜,是晚與外家一起食飯,除了歡度佳節之外,以慰勞岳母在搬家一事中幫了個大忙。

此店是太座所選,是西環同名食店嘅姊妹店。年前吃過了那分店,其串燒是頗不俗的。今次試食新店,看一看水準能否保持。



店舖屬新派裝修,堂座空間感十足。右面是刺身吧枱,左面大約有八張方枱,可自由組合成長方枱。往內走是三格四人廂座。一台酒櫃放在當眼位置,是居酒屋顯示實力嘅途徑之一 (雖然此店非純粹居酒屋),日本清酒大約有三數十款之多,都頗鼎盛,但場面冇較早前試食嘅「鳥羽」咁壯觀。



沒有揸車,是難得開懷暢飲嘅時候。是晚選了一支可暖飲嘅越之關吟嚷,精米度是55%,味道清新,有淡淡嘅米香,口感亦細滑。一支750ml,大約是四百多嘅價錢。肯定是貴了一點 (印象中一般純米吟嚷大約是百幾二百蚊便有交易了),佳節當前,放肆一點也可以吧。



先來一客辣酒煮花螺,辣油落得唔夠本地薑那麼狠。入口只是輕微有點辣而已,到喉唔到肺,食得唔過癮。清一清喉嚨後,大餐正式開始,首先是味道較淡的刺身與壽司。



刺身拼盤有基本嘅八爪魚、三文魚、吞拿魚、鰤魚、帶子等。吞拿魚是云云刺身中最差,魚肉紋路不明顯,食落一點也不肥美;鰤魚肉尚算甘香豐腴,但也不是最好嘅水準。蝦反而不錯,味道鮮甜;鱲魚肉爽脆,與鰤魚肉嘅甘香,各善勝長。當然,吃過北海道魚市場生劏即食剛從海裡捕獲嘅海鮮,是沒有任何地方可以代替的。


 

壽司只吃了兩款:牛油果軟殼蟹壽司是香港人其中嘅至愛,軟黏嘅牛油果加上香脆嘅軟殼蟹,將不同口感享受共冶一爐。壽司握得結實,不會一挾即散;鰻魚卷以紫菜包裹著飯及鰻魚肉,鰻魚肉充滿魚油嘅甘香,照燒汁份量適中,頗惹味。




燒油甘魚頭是半份上的。可惜的是這魚頭並冇想像中肥美,近頭頂嘅肉有點鞋口。









串燒類點了四款,分別是雞腎雞軟骨露筍煙肉卷牛舌。水準是與西環分店一樣的出色。每款肉類俱能用猛火封住肉汁,外表則燒得香脆,在面頭加上適量嘅鹽和黑椒,帶出食材本身嘅肉味。露筍煙肉卷包得論盡一點,奉上時已經有些散「修修」了,比起西環分店或「鳥羽」用竹簽整齊地串起,這裡明顯遜色了。最後添加了一客燒鰻魚飯團,外表是一層被燒成了鍋巴,包著內裡香糯嘅飯團,中間的還吸收了鰻魚油嘅肉汁,食落多了一分甘香。






作為一間綜合式日本料理,也要試一試其他菜色。鐵板燒類首先是清酒煮蜆。清酒嘅酒氣已過,剩下嘅液體只有鹹味冇米香,失色一籌;蜆肉質素也是一般,不見得特別鮮甜,而且有一點韌,再遜一籌。另外也點了一客薄切牛肉厚切牛肉粒,叫了五成熟,看其色澤明顯地過了火位。味道方面,筆者已戒吃牛肉,無從品評。再嚟一客炒青菜,食材配料是炒得幾均勻,也夠火喉,不錯。



此店最弱一環是炸物,首先是蔬菜天婦羅,包括了南瓜及蕃薯。食材本身是不錯的,而且厚身一大片,入口是一股清甜味入侵口腔中。奈何麵漿上得很厚,而且炸得一點也不香脆,是師傅嘅基本功出咗問題。再嚟是燒豆腐,同樣地豆腐本身十分滑溜,可惜外頭嘅炸皮既厚且淋,毫無欣賞價值。縱使食材優質,但配上拙劣嘅烹調功夫,糟蹋了良好嘅食材。






麵食類選了兩款截然不同嘅風格,第一是稻庭湯烏冬。稻庭烏冬嘅特點是麵身較幼細,入口特別幼滑如絲。此烏冬形神俱似,比下去嘅原因,是入口少了一股麥氣;另一款是血池拉麵,還特別吩咐了加辣。結果,眾人皆評之為微辣而已,有愧於「血池」之名喎!




見眾人還有食之空間,便加了一客shabu shabu。看其陣容相當,有兩隻大虎蝦、三文魚腩、大帶子等,收五百幾蚊,是有理由的。用料頗新鮮,就算是非筆者所好嘅熟三文魚腩,也不顯得特別腥;虎蝦大隻之餘,內裡蘊藏了不少蝦膏,但食嘅時候要相當小心,因為蝦腸是未挑乾淨的。



食得有八、九分飽,餐廳經理奉送一客自家製嘅芝士蛋糕。食落帶一點檸檬香味,味道不錯;但聲言是自家製,稍欠特色,有負「自家製」之名。

服務員十分勤力,但不太醒目。好似拿shabu shabu用嘅鍋時,是連湯一起奉上。鍋本身已經有一定重量,加上湯更加沉重。看其步履不太穩,驚打番之餘也有一點滑稽,何不放上鍋之後才加湯呢?另外,碟經常放在枱與枱嘅交接位。此交接位不平,弄得碟子如騎馬般跳下跳下。以上小節是經驗不足,需要鍛鍊。

埋單共銀二千六百廿五蚊,六個人平均大約四百四十蚊。有刺身、鐵板燒、shabu shabu及吟嚷享受,食材質素雖不是最好,也要這般價錢。

味道是介乎於 3 與 4 之間,故給予 3.5分。總評有點頭痕,是「不過不失」及「值得一試」之間。基於比正常優勝嘅服務水準及出色嘅串燒,故最終撥歸於「值得一試」之列。

味道:3.5 (以5分最高)
環境:4
服務:3
衛生:4
價錢:3
用餐日期:2009年12月25日

地址:北角炮台山木星街3號澤盈中心地下B號舖

2009年12月27日星期日

味覺經歷了大波動 (汕頭榮興潮州菜館)

星期六,天氣仍然寒冷,搬家的事辦妥得七七八八了。晚上,與外家一起聚一聚。原本打算往「金海閣」打邊爐,天寒地凍,全院滿座是意料中事,只好轉到附近嘅「榮興」食潮州菜。



食潮州菜,鹵水物是必然之選,不過今次首先嚟了一客豉油皇鵝腸($88),鵝腸質素甚高,入口豐腴肥美,而且亦炒得相當爽滑。這麼肥美惹味嘅鵝腸,很久都沒有遇上了。估唔到頭一道菜便帶來驚喜,令人對後來之餸菜有所盼望,那知道這正是味覺大波動之始,容後再談。




接著的鹵水鵝掌翼($68),做得也不錯,尤其是墊在底嘅鹵水豆腐,溫香軟滑,筆者一口氣吃了幾塊。





吃得那麼高興,再追加了鵝片拼豬大腸($88)及鵝腸拼鵝翼($88),但食落是兩碼子嘅事。首先是豬腸帶有輕微嘅苦澀味,既冇豬腸應有嘅甘香,食落亦不爽滑;同樣嘅鵝腸,鹵水做的完全失去了之前嘅風範,淡而無味,十分失望;鵝片雖肥瘦均稱,可惜未能啖出鵝肉香。鹵水這一科,「榮興」明顯未夠班。



失望過後,吃一口蠔仔肉碎泡粥($60),味覺享受又從低谷急速反彈。泡粥料十足,粒粒蠔仔皆鮮甜味美。加了胡椒,十分醒胃暖肚。



如果蠔仔粥有孖生兄弟,筆者想是鹹菜胡椒燉豬肚($68)莫屬。此豬肚湯火喉充足,致使鹹菜一咬即溶嘅感覺;豬肚亦煮得頗腍,加上胡椒嘅香辣,同樣是暖胃之選。



方魚炒芥蘭($48)炒得剛熟,保持了芥蘭本身嘅爽口感。加了方魚(即大地魚),令味道更香。



雙面黃($68)是潮州菜必食之選,要搵做得好嘅雙面黃好難,難就難在坊間一般只是煎香一面,底還是條條 fing的。咁耐以嚟,只在數年前「潮客」食過是兩面都煎過的。這裡也只是煎一邊,食落麵條本身都能吸收了上湯嘅精華。做法不正宗,味道還可以。



香酥荔芋鴨($68)芋茸與鴨肉嘅比例大概是七三之比,鴨肉嘅精華被芋茸吸收,吃起來有鴨肉嘅酥香。用油不錯,食落不覺肥膩。



欖菜四季豆炒肉碎($52),其實只是干煸四季豆,那有欖菜嘅蹤跡!四季豆並不炒得入味,見其青蔥嘅色澤可知一二,而且油量太少,不是那種用油將食材慢慢炒乾嘅感覺。



椒鹽九肚魚($58)是全晚最差嘅一道菜,炸粉上得太厚,不見九肚魚蹤影;油溫控制也不佳,入口感覺很肥膩,充其量只是炸粉一團。



炸蝦蟹棗($68)也就是炸蝦丸及蟹丸,不過潮州人嘅做法不求彈牙,但求食出蝦蟹嘅鮮甜味。兩者皆加入馬蹄粒,咬落增加爽脆感,其中以蟹棗嘅鮮味更加突出。



鴛鴦水晶包($60),有紅豆及蓮蓉餡。水晶皮比較厚,但口感也軟糯;餡料香但不太甜,是飯後調節腸胃及味蕾嘅良品。

小菜水準十分不穩定,同樣嘅炸物,效果可以截然不同。一大班人食飯,要穩穩陣陣不失禮於人,明顯地此店並非on the list。

一行八個人,埋單是一千兩百七十幾蚊,平均每人大約是一百六十蚊。食潮州嘢,唔食凍蟹及翅等貴價食品,是這種收費了。

味道:3 (以5分最高)
環境:2
服務:3
衛生:3
價錢:4

用餐日期:2009年12月19日

地址:銅鑼灣登龍街20 - 22號地下

2009年12月24日星期四

粗粗地,幾好味 (壹麵館)

星期四,踏入搬屋倒數兩天,繼續要做「無飯」夫婦。

住在北角嘅食友,一定會去過和富道一帶嘅食肆。「阿鴻小吃」加冕之後,人潮比以前更洶湧。在依然寒冷嘅周四晚,人流是小了很多。「阿鴻小吃」店外亦只是三五人。不過,是晚嘅主角是其鄰居「壹麵館」。

一入到店內,除了店員,竟一名顧客也沒有。未嘗不好,店員可專心為筆者提供服務。與太座、舅仔及其女友四個人,各點了麵食、小食及甜品。



吃其招牌撈麵,又怎少得清湯。這清湯據講係用雞、豬骨等材料餚製而成。飲落似雞湯多一點,有雞肉鮮甜味,不似加添了味精。

撈麵款式有多款,除咗餸菜不同之外,麵條也有多款選擇,其中最出位是其自家製特粗麵,其闊度是平常粗麵嘅三、四倍。以一點豬油、香蔥、芝麻令麵條吃起來更加香,麵條本身嘅質地亦有咬口。特粗麵以較大嘅表面面積,蘸上更加多嘅醬料,所以吃起來份外感受到油嘅甘香。




配料有駝鳥肉,肉質有彈性,不過食落有部份肉塊留有十分輕微嘅苦味,是用梳打粉鬆肉嘅緣故?還是其他嘅原因?




炆豬肉只有五舊,可是筆者很眼利的看到宣傳海報上有七舊肉,唔見咗那兩舊去咗邊?豬肉是半肥瘦,炆得頗入味的。只得五塊,對裹腹嘅作用有限。



同樣地,燒腩仔撈粗也只得五塊薄薄的燒腩肉。腩肉是肥瘦相間的五重天,脆皮不怎麼的香脆,但整體上是肉味甘香鬆軟的。舅仔最不幸,點了鵝腸撈粗,鵝腸不肥不香,撈在一堆特粗麵中,眨眼間都分不出是配料還是麵條。以份量計,食得最唔飽便是這鵝腸撈粗了。

 

一碟簡單嘅菜心,加了特製沙茶醬,味道嘅變化頓時豐富起來。份量亦稍嫌少咗啲。



魷魚牛栢葉是材料及醬料分開上的,初時以為是食材醬汁撈在一起的。味道普通平淡,全賴蔥花及芝麻調劑一下。魷魚肉質是爽滑的;筆者不食牛,無從了解牛柏葉嘅質素如何。





店員十分積極這裡嘅甜品,既然嚟到,冇理由唔試吓。首先是腐竹白果薏米 (加蛋),薏米份量不少,亦有咬口;腐竹糖水亦很足料,沒有完全溶入糖水中,不是稀「了了」的,可惜腐竹質素不大好,飲落豆味欠奉;店員經常強調嘅溏心蛋,是如實地做得到,效果亦相當唔錯,如果換了一些有更多蛋味嘅蛋 (如CP蛋),會更加吸引。



糖不甩是剛做好的,入口仍感燙熱。水準是合格分數以下,糯米毫不煙韌,一咬即斷,糯米粉亦沒有加入薑汁,食落除了表面沾上嘅薑汁外,毫無薑味可言,令人失望。

四個人食飯,埋單一百九十二蚊,平均每人四十八蚊。食得飽,不純是因為那碗撈粗,是需要額外東拼西湊才能填滿各人嘅胃納。單單一碗麵,是不能滿足普通成年人嘅要求。

味道:4 (以5分最高)
環境:2
服務:3
衛生:3
價錢:2

用餐日期:2009年12月17日

地址:北角和富道93號銀輝大廈地下
Related Posts with Thumbnails